Arvioiden mukaan Suomen teillä liikkuu tällä hetkellä noin 7 000 kaasukäyttöistä autoa. Määrän kasvu on ollut ripeää. Vuoden 2018 aikana otettiin käyttöön lähes 2 500 uutta kaasuautoa, joista melkein puolet oli ensirekisteröintejä. Huomattava määrä käytettyjä kaasukäyttöisiä autoja on tuotu Ruotsista.
Suomalaisten huoli ympäristön tilasta ja halu vähentää liikenteestä syntyviä hiilidioksidipäästöjä näkyvät selkeästi näissä luvuissa. Kaasukäyttöisten autojen hinnoittelussa on viime aikoina tapahtunut paljon. Esimerkiksi SEATin suosikkimalli Leon ST Style (96 kW/131 hv) maksaa kaasuversiona jopa puolitoista tonnia vähemmän kuin bensaversio. Myös romutus- ja muuntopalkkiot ovat edistäneet kaasukäyttöisten henkilöautojen lisääntymistä.
Kaasuautojen suosio on pitkälti riippuvainen tankkausverkoston toimivuudesta, vaikka kaasuautoista löytyy aina bensatankkikin. Tilanne Jyväskylässä on ollut syksystä lähtien hieman kinkkinen. Gasumin tankkausasema Kanavuoressa myy sekä maakaasua (CNG) että biokaasua (CBG). Sen sijaan Mustankorkea Oy:n biokaasutuotanto on ollut jo monta kuukautta laiteongelmien takia pysähdyksissä ja sen tankkausasema Ronsuntaipaleentiellä on toistaiseksi suljettu.
Mustankorkean toisen tankkausaseman avajaisia odotettiin viime vuoden loppupuolella, mutta toisin kävi. Harmillisten viivästysten vuoksi uusi tankkausasema Seppälän Citymarketin pihassa ei ole vielä toiminnassa. Mustankorkean mukaan viranomaistarkastukset ja mittariston tyyppihyväksyntä on nyt saatu päätökseen ja uudelta asemalta puuttuu enää Tukesin käyttölupa. – ”Nyt ei kuitenkaan pitäisi enää mennä kauaa, kun voimme tiedottaa aseman avautumisesta”, kertoo Mustankorkean toimitusjohtaja Esko Martikainen.